24 augusti 2009

Naturliv.

Igår kväll kom jag hem från en helg i Gamleby.

Fredag
Andreas, Eva och Felicia kom till mamma iallafall fast att dom inte skulle det egentligen.
Vi firade mammas 52-årsdag, hon fick 2 grisar av mej och sedan en mp3-spelare från pappa, Andreas och mej som hon blev väldigt glad för, hon gick omkring med den titt som tätt under helgens gång.

Mammas smörgåstårta, underbart gott!

Lördag
Andreas, Eva och Felicia åkte iväg till en stuga i Skummeslöv för att spendera några dagar där.
Så pappa, mamma och jag åkte upp till deras hus för att mata Stuffe och Sigrid (katterna)
Sedan så målade pappa den nya väggen röd på utsidan av huset som Andreas snickrat ihop då han bytte ytterdörr, mamma satt och lyssnade på sin mp3-spelare och jag satt mest och kontrollera min omgivning.

När vi kom tillbaka la jag mej på madrassen i vardagsrummet, där jag ligger när jag är hemma hos mamma, och kollade lite på tv.
Det slutade med att jag somnade, även mamma, fast ute på balkongen i solen.

När jag vaknade var det dags för middag.
Efteråt blev jag så rastlös och kände för att gå ut.
Så mamma och jag gick ut i friska luften och plockade blåbär.
Vi fick även sällskap av en katt som bara hade kvar 10 cm av sin svans, men den var lika söt för det.

Vi plockade nästan 1 liter sedan var skålen full som vi hade med oss.

Söndag
Jag tog en dusch och vi åt frukost och sedan tog pappa och jag med oss en korg och åkte iväg för att plocka svamp!
Vi åkte först till ett ställe för att kolla eftet trattisar (trattkantareller) även att pappa visste att det var för tidigt för det än, det man däremot såg när man gick där i skogen var blåbär, blåbär och åter blåbär, mängder med blåbär överallt!
Men det plockade vi inte.
Istället åkte vi vidare till ett annat ställe för att kolla efter vanliga kantareller.

Korgen blev inte ens full men lite plockande blev det iallafall :)

Vi hittade även en stolt fjällskivling, den hade inte slagit ut helt men vi tog den iallafall.

När jag sa till Fredrik att vi hittat en stolt fjällskivling så visste han inte ens vad det var för något!
Det tycker jag nästan är en katastrof ;D
Det är den enda svampen som jag äter och den luktar helt fantastiskt.

Det blev inget svampätande, det åkte in i frysen för vi hade ju andra planer!
Det fanns ju en anledningen till att mamma och jag plockade blåbär.

Blåbärspaj.

På kvällen skjutsade pappa hem mej.

Jag och Fredrik kände för att se en film och då såg jag att Ice age: Dawn of the Dinosaurs hade kommit med svenskt tal så det var ju bara att fixa så vi kunde se den.
Jag fick med mej det hem som blev kvar av pajen så jag åt lite av det när vi kollade på filmen, även Myran som tyckte att det var hur gott som helst.
Senare på kvällen fick hon även en gräshoppa som Fredrik slog ihjäl i lägenheten.
Filmen var bra förresten.

Måndag
Det enda jag vet att jag ska göra än så länge är att äta frukost och kolla på filmen Intensity som jag har letat efter hur länge som helst och äntligen hittat.

Over and out.

Inga kommentarer: