20 augusti 2009

Bää.

Måndag
Andreas ringde och undrade om jag ville komma hem till honom och så blev det.
Han kom och hämtade mej och på vägen hem till honom svängde vi in till Gamleby och handlade och tog en sväng förbi mamma för att hämta en madrass åt mej så jag skulle slippa sova i soffan.

På kvällen blev vi lite snurriga i huvudet, jag trodde det var vatten, saft eller något sådant vi drack men jag hade mina misstankar om att det måste varit något annat ;)

God mat serverades som vanligt.
Kycklingfilé, hasselbackspotatis och kall sås.

Klockan rullade på i en väldans fart och när vi krupit ner under täckena var klockan närmare 6 på morgonen.

Tisdag
Av någon anledning så hade vi lyckats bli väldigt sjuka under den tiden vi sovit för när vi vaknade mådde ingen av oss bra.
Vi blev sängliggandes till 15.30 och efter det tog vi oss upp på fötterna och åkte till Överum och köpte pizza som vi tog med tillbaka.
Kvällen avslutade vi med första Pirates of the Caribbean och efter det var det skönt att få gå och lägga sej igen, den här gången utan att hela världen snurrade.

Onsdag
Vad vi nu än hade dragit på oss på tisdagen var borta nu!
Vilken underbar känsla av att vakna upp och må bra.
Det blev att gå upp vid 9 istället för sent på eftermiddagen.
Andreas drog igång med sitt projekt (riva halva huset för att få plats med den nya ytterdörren) och jag tog en välbehövd dusch.
Senare kom Eva och Felicia hem, då blev det full fart :)

Ett jätte tufft får som Felicia gjort på dagis.
Ögonens olika storlekar är bland det bättre :)

Innan Andreas skjutsade hem mej så åt vi mat.
Den här gången var det grillade fläskkotletter, hasselbackspotatis, kall sås och vitlökssmör.
Godaste jag ätit på länge!

Torsdag
Tid till blodcentralen kl 8.30, ställde alarmet på 7.30.
"Natten" har varit helt lustig, från klockan 5 på morgonen vaknade jag med jämna mellanrum och kollade på klockan bara för att se hur länge till jag fick sova och samtidigt på något sätt så drömde jag att jag höll på att odla olika plantor (sims-skadad), så höll jag på enda tills klockan 7.20, då tyckte jag inte det var lönt att somna om så jag gick upp och gjorde i ordning mej istället och cyklade iväg till sjukhuset.
Väl där fick jag fylla i lite papper och ta blodprov, sedan var det färdig.
Ska få en ny tid om ungefär 1 månad för att tömma mej på ca ½ liter blod, om jag inte har någon blodsjukdom vill säga, för då vill dom inte ha mitt blod.

Jag var hemma innan Fredrik gett sej iväg till jobbet och det blev han glad för tror jag, för då slapp han gå till jobbet när cykeln var på plats igen :)

När jag blev ensam hemma så fixade jag i ordning frukost och drog igång ett avsnitt av Burn Notice (serien the dead zone är avklarad)
Efter det tog jag tag i att stryka och jag var färdig lagom när telefonen ringde.
Då var det Andreas som ville bjuda på pizza och det tackar man ju inte nej till.

Jag ringde till Fredrik efter att Andreas och jag ätit pizza på Campino och han lämnat av mej här hemma igen.
Då var Fredrik på väg till Campino för hans bror skulle bjuda honom på pizza :D

Over and out.

2 kommentarer:

Molly sa...

Och det vet du? :P

Molly sa...

Haha okej. Du får väl tro vad du vill om mig.. Kanske var lite fel att skriva "jag stör mig på" kan jag kanske tycka i efterhand.

Tycker bara att det är intressant med folk som dricker så mycket, blir mest orolig över det eftersom det handlar om mina kompisar också. Men det är väl mitt problem om jag är en hycklare.