16 augusti 2009

Kattkiss och blod.

Idag vaknade jag vid 10 av att alarmet gick igång på mobilen.
Och för en gångs skull så låg jag kvar i sängen ett tag och vakna till lite istället för att fara upp med en gång som jag i vanliga fall alltid gör av den anledningen att jag alltid är täppt i näsan när jag vaknar och får då panik av att ligga kvar.
Precis innan jag vaknade drömde jag att jag hade näsblod, men det slapp jag iallafall när jag vaknade.

Jag har precis gått ett steg längre ifrån att vara kyckling.
Jag gick till netto innan och köpte blekningsmedel och det blev faktiskt en rejäl skillnad.

Apropå ingenting så är jag så lycklig över att äntligen ha hittat en kattsand som tar bort all lukt av kattkiss.
Har inte känt någon lukt alls sedan vi bytte till den sanden och det gör mej väldigt glad, det är skönt att kunna komma hem till lägenheten utan att mötas av stark kisslukt såfort man öppnar dörren.
Sanden är klumpbildande och när jag rensade lådan på kattkiss en dag och hävt i det i en hundbajspåse var jag bara tvungen att sticka ner näsan och lukta i påsen, inte ens då var det någon äcklig lukt, bara härlig och god parfymdoft.
Ni kanske tycker det låter lite äckligt att köra ner näsan i en påse full med kiss men det finns värre saker.

Kostar 199:- för 10kg på djurmagazinet.
Räcker i 1 månad åt våra två katter.
Värt varenda krona!

Idag har jag anmält mej på http://www.geblod.nu/ och kommer att bli kontaktad för ett möte för att se om jag kan bli blodgivare.
Varför inte liksom?

Jag är rastlös som en apa, funderar på att spela lite sims.

Over and out.

Inga kommentarer: