15 augusti 2009

En dag på stan.

Idag bilade pappa in hit för att äta frukost med mej på tant grön.
Pappa åt en fralla med skagenröra och en kaka efter det, jag åt som vanligt en baguette med kycklingröra.
Jag blev äckligt mätt och fick inte i mej hela.

Efter det trippade vi vidare till ungdomsmottagningen där jag tänkte kolla om jag kan få tabletter för att skjuta upp mensen men det var inte öppet där idag.
Måste ta mej dit någon gång i veckan som kommer.
Det skulle vara hur tråkigt som helst om jag skulle ha mens dom två veckorna vi är i cypern, kan det bli värre?

Efter att vi upptäckt att dom hade stängt drog vi oss neråt mot Chrisma istället för att beställa klipptid åt mej.
Så nu blir det åter igen kortare.
Innan dess måste jag se till att bleka håret och se om det blir mindre gult, blir det inte det så vet jag inte vad jag ska ta mej till, jag vill inte ha svart hår igen men jag är trött på att se ut som en kyckling.
Rött och brunt hår går helt bort iallafall.
Har jag brunt hår så ser jag ut som en flottboll i huvudet (Flott= fett, ej elegant eller snyggt)
Rött hår är det fulaste jag vet och så var det med det.

När vi fixat klipptiden så gick vi ner ännu ett hack i stan och gick i lite klädaffärer.
Jag var på jakt efter bomullsleggings och hittade det till slut på kapp ahl, tack för det.
Pappa köpte sej en skjorta, det har blivit ett standardköp för honom när han är med mej, han säger att det är jag som tvingar på honom det, men så är icke fallet.
Jag skulle haft ett svart diadem med en rosett på också hade jag tänkt mej men jag hittade inget.
Jag har ett vitt men det gör så mitt hår ser ännu värre ut, knallgul-skrik-kyckling-varianten.

Efter att ha velat omkring lite överallt och ingenstans i nästan två timmar så var det dags att dra sej mot bilen igen innan parkeringsbiljetten vägrade att fungera längre, då kommer det en tant eller farbror och huttar med fingret och säger "näE" och då är det kört!

Vi brummade vidare till onoff där vi skulle kolla läget lite.
Det slutade med att vi gick därifrån med en mp3-spelare åt mamma som hon ska få på fredag när hon fyller år.
Smörgåstårtan som kommer serveras upptar större delen av mina hjärna nu, men något som är ännu bättre är att det bara kommer vara mamma, pappa och jag.
Och det innebär att man kan äta tills man rullar fram.

Mp3-spelaren som mamma ska få, färgen är svår att ignorera men jag försöker fortfarande.

Efter att den trevliga men väldigt påstridande killen på onoff sålt mp3-spelaren till oss så åkte vi till skokällaren.
Pappa behövde nya "finskor" efter att dörren in till Juhlins färg mördat hans gamla skor för några månader sedan.
Passa er för den dörren! Man skulle kunna använda den som skalpell under operation.
Pappa hittade sej ett par nya skor iallafall och för att fira det fick det ju bli att äta mjukglass med noisette på kvantum.
Jag fick i mej halva, sedan var det totalt stopp.
Jag var tydligen fortfarande väldigt mätt sedan tant grön.

ÖB blev vår sista anhalt innan det var dags för pappa att skjutsa hem mej igen.
Pappa köpte lite duschtvål och jag köpte presentpapper.
Reklamen funkade bra en gång (Agnes födelsedag) men jag tror inte det är något jag ska fortsätta med.
Så mamma kommer få jätte fina paket inslagna i Nalle Puh-presentpapper, det var det enda dom hade.

Nu sitter jag här och tar hem musik som jag ska slänga över på mp3-spelaren åt mamma.
Det kan ju inte vara så roligt att få en mp3-spelare utan musik när man inte har någon dator.
Däremot har jag lite problem, det är inte lätt att ta hem musik till en person med helt annan musiksmak än en själv.
Det blir väl sådant som jag redan bränt ut åt henne på skiva, men det kan man ju skita i.

Over and out.

Inga kommentarer: