29 augusti 2009

Kastspö.

Jag börjar där jag avslutade mitt förra inlägg.
Andra delen av Tales of Monkey Island är nu avklarad, nu är det bara att vänta på tredje delen.
Så länge tänkte jag spela So Blonde.

I onsdags så ringde min bror och undrade om jag ville fiska och det ville jag självklart.
Så han kom hit vid 17 och vi drog iväg för att handla både det ena och det andra, sedan körde vi ut mot Horns Udde.
Inte förrän 20-tiden hade vi hittat ett ställe vid Händelöp som vi var nöjda med.
Det blev lite fiske utan lycka men det dröjde inte länge förrän vi började grilla potatis och kotletter istället.
Så vi åt det och drack cider/öl men det blev mörkt fort så vi bestämde oss för att gå till bilen och sitta där och lyssna på musik istället tills det var dags att sova.

Det blev några timmars sömn i bilen iallafall och när vi vaknade upp så plockade vi i ordning och packade in allt i bilen igen och så skjutsade Andreas hem mej.
Så igår spenderade jag dagen i soffan, mycket mer orkade jag inte göra.

Idag har det inte hänt så mycket, mest suttit vid datorn.
Fredrik är nere på Club 9, vad han gör där behöver jag väl inte ens skriva? :)
När han stuckit iväg så blev jag hungrig så jag gjorde makaronigryta av det lilla vi hade hemma.
Vilket inte var så mycket, det blev bara att koka makaroner och sedan steka köttfärs och ha i vatten, chilisås, tomatpuré, soja, grillkrydda, paprikapulver, timjan, peppar och slutligen hälla i makaronerna och röra om.
Men det blev faktiskt gott och jag sitter och funderar på att ta lite till nu och dra igång So Blonde kanske.

Over and out.

Inga kommentarer: