25 juli 2009

Mycket text och ingen bild.

Det är en underbar känsla att vakna upp och upptäcka att huvudvärken är borta!
Jag somnade med huvudvärk så jag var orolig att jag skulle vakna med det också.

Idag skulle jag åka ner till stan med linjebussen som går 12:55.
Fick vänta i 25 minuter innan den dök upp, det är inte helt ovanligt att den är sen men nu var den nog så pass sen bara för att det är mc-dagarna och det vimlar av folk, motorcyklar och allt möjligt nere på stan.
Jag hade iallafall lite sällskap av en trevlig alkoholist, enda tills han gav upp väntandet och bestämde sej för att gå ner till stan istället för att ta bussen.
Blev lite smått sur när jag hade betalat och satt mej och en familj går på efter mej och slipper betala bara för att bussen var sen, jag då?

När jag väl kommit ner till stan så gick jag raka vägen till systembolaget och köpte cider.
Trodde jag skulle få stå i en evighetskö där men det var in och ut på 5 minuter.

Efter det gick jag tillbaka till busshållsplatsen för att vänta på linjebussen hem, träffade även då samma trevliga snubbe som hållt mej sällskap ett tag i väntan på förra linjebussen.
Även den bussen var lite sen, tydligen hade den också krockat med en bil på vägen dit.
Och när alla skulle gå på så började biljettautomaten krångla så chauffören gav till sist upp och lät alla åka gratis.
När jag väl satt på bussen kom iallafall alkoholisten fram och presentera sej som Janne och satt sej bredvid mej.
Det blev en liten pratstund och han ursäktade sej mitt i allt och fiskade upp en vodkaflaska ur ena jeansfickan och tog sej en klunk som om det vore vatten.

När jag kom hem så tog jag tag i disken och dammsugning.
Nu luktar det jordgubbe i hela lägenheten från doftkulorna i dammsugaren :)
Det som återstår nu är att plocka i ordning lite och efter det ska jag ta en kall dusch och göra mej i ordning.
Sedan ska jag till Agnes och vara med henne och några andra, antingen hemma hos henne eller ute.
Och lite senare kommer min bror och gör oss sällskap och efter det så blir det som det blir :P

Jag ser inte fram emot morgondagen.
Men oftast mår jag bra dagen efter jag druckit men jag blir alltid trött som ett as.

Over and out.

Inga kommentarer: