02 maj 2009

Saturday I love you like gold.

Igår morse (fredag) så blekte jag håret för fjärde, eller om det blev femte gången.
Men jag tröttnade på att vara gul i skallen och så tyckte jag att det korta håret inte blev lika snyggt ljust som det var mörkt så vid 10 när netto öppnade så gick jag dit och köpte svart hårfärg så nu är håret svart igen :D

Vid 11-tiden kom iallafall Andreas och hämtade upp mej så åkte vi hem till honom.
Hos honom var det full rulle.
En snubbe med grävmaskin höll på att gräva upp en stor del av trädgården för att kunna fixa någonting med deras brunn.
Sedan så kom en annan snubbe som Andreas känner för att fixa lite el och grejer och Andreas gamla klasskompis dök upp med hans flickvän.
Själv satt jag i solen och njöt av värmen medans alla sprang omkring överallt.

När allt hade lugnat ner sej och vi var ensamma så öppnade Andreas en öl och jag en cider.
Det blev en rolig kväll och nykter var man inte.
God mat som vanligt blev det också, grillade fläskkotletter, klyftpotatis, palsternacka, kallsås, hemmagjort vitlökssmör och hembakade baguetter.
Mamma och pappa kom förbi en sväng också och babblade lite.
Spelade badminton med pappa, tyvärr så blev det inte så mycket för jag hade huvudvärk och det blev bara värre när jag ansträngde mej.
Som tur var hade Andreas grannar huvudvärkstabletter och tack och lov så försvann huvudvärken efter ett tag.

Idag (lördag) vaknade jag ett antal gånger på morgonen men somnade om och gick inte upp förrän 12.
Jag mådde iallafall bra och jag började städa undan lite hos Andreas, tuggade i mej några knäckebröd och satt ute i solen och läste lite medans jag väntade på att pappa skulle komma och hämta mej och skjutsa hem mej.
Andreas var inte så pigg på att göra det nämligen.
Väl hemma så satt jag mej och slappa vid datorn med lite serier och åt min pizzabit som blivit över sedan Fredrik och jag åt det i förrgår(?).
Sedan gick jag och la mej i soffan och läste lite, sedan flytta jag in mej till sängen och läste lite till innan jag somnade i några timmar.
Vaknade iallafall vid 20, vet inte vart dom två timmarna jag varit vaken tagit vägen nu :D

Ska fortsätta kolla på film nu iallafall.

Och när det gäller mitt korta hår så vet jag inte om det kommer komma upp någon bild på det eller inte.
Testade att ta några kort i förrgår på det men på bild såg det helt galet ut.

Over and out.

Inga kommentarer: