04 maj 2009

I don't cry on the outside anymore.

Igår (söndag) ...faan jag minns inte vad jag gjorde :/
Jo! Jag var hos Agnes en sväng och visade upp mitt hår 
och jag fick se hennes hall som hon målat om till rött, det var fint.
Sedan var vi bara en sväng på Netto men det är allt jag minns att jag gjorde igår.
Förutom att jag lagade god mat sedan på eftermiddagen/kvällen.

Klassisk sommarkyckling
500 g kycklingfilé
1 paket bacon
3 pressade vitlöksklyftor
5 dl grädde
2 hönsbuljongtärningar
3 msk fransk senap
Soja

Hur enkelt som helst!
Jag steker kyckling och bacon tillsammans i en gryta sedan så tillsätter jag bara resten av ingredienserna och låter det puttra under lock medans potatisen blir färdig.

Jag har inte gjort riktigt som det står i originalreceptet varken när det gäller tillagning, mängden av allt och så har jag inte haft i gurka och gräslök.
Gurka kan jag vara utan och gräslök har jag inte haft hemma.
Men det hade sett betydligt trevligare ut än vad gör på bilden.
Tror jag tar i persilja nästa gång så det blir lite färg i det hela iallafall :D
Men jag lovar att det är betydligt godare än vad det ser ut att vara!

Idag (måndag) hade jag sovmorgon till halv 10.
När jag gick upp bestämde jag mej för att inte sätta 
igång datorn och bli sittandes där utan jag började städa med en gång istället.
Sorterade och slängde lite papper och gick och plockade med lite saker.
Sedan ställde jag mej och strök, skönt att ha det gjort!
Och alla kläder är vikta och på sin plats i garderoberna.

Efter det satt jag faktiskt igång datorn och kollade på The Mentalist.
När det var slut la jag mej i soffan och läste och fick tiden att gå lite.
Vid 17-tiden fixade jag käk, makaroner med pastasås, gott som faan.
Diskade, dammsugade och duschade efter det.

Blev sugen på päron och te ikväll så det har jag också fått i mej.

Nu sitter jag här och längtar tills Fredrik kommer hem.
Klockan är 22.30 så han borde vara hemma 
när som helst från Club 9 där han kollar på speedway.

Over and out.

1 kommentar:

Mikaela sa...

Hej.
Första gången jag läste din blogg var igår och jag msåte säga att receptet du la ut med kycklingen var as god, jag hade ingen senap men den var mycket god :) Jag gör en liknande med fläskfilé och färskgurka :) Tack för bra tips :)