27 maj 2009

Det går upp, ner, runt en bit.

Nu är det på tiden att jag uppdaterar min blogg.
Får passa på nu när jag ändå inte har någonting annat att göra.

Sist jag skrev var fredag den 15 maj och idag är det onsdag den 27 maj!

Helgen den 16-17 maj har jag ingen aning om vad jag gjorde men i måndags förra veckan så åkte jag iallafall hem till mamma i Gamleby och tog det lite lugnt hos henne för Fredrik skulle ändå iväg till club 9 och kolla på speedway direkt efter jobbet.

På tisdagen var jag kvar hos mamma fast att mamma jobbade.
Jag drack lite cider och hade det skönt i det fina vädret.
Pappa kom förbi efter jobbet och vi åt köpt pizza.
På kvällen var tanken att pappa bara skulle skjutsa hem mej men på vägen hem så tog jag ett beslut om att följa med pappa på släktträff nere i skåne på torsdagen så vi åkte bara hem hit en sväng så jag kunde packa lite sedan åkte vi tillbaka hem till mamma.

På onsdagen jobbade mamma bara till 13 så då fick jag lite mer sällskap.
Vi var nere på centrum en sväng och handlade och kollade på lite småplock inne på Saker & Ting, jag hittade en gris som mamma köpte till sin samling :D
Det blev även pizza den dagen också, fast hemmagjord, den blev dödens god.
Annars gjorde vi inget speciellt.

Torsdag till söndag blev det som sagt släktträff nere i Skåne bara för att pappas syster hade fyllt 50 år och farfar 90 år.
Jag åt lamm för första gången när vi var där men det är något som jag faktiskt kan klara mej utan för eftersmaken var hemsk!

Dom är sötare att titta på än att äta ^^

På söndagen sov jag iallafall hemma och det var efterlängtat efter att ha sovit borta i 1 vecka.
Och nere i Skåne så sov pappa och jag 2 nätter i en husbilen med stenhårda madrasser och 1 natt i tält med för hårt pumpad luftmadrass och med för lite täcke så man vaknade av att man låg och skakade som en idiot :D
Men det var kul iallafall.

Nu i måndags så ringde Andreas och undrade om jag ville följa med till stan en sväng och det gjorde jag och även Agnes.
Vi åkte omkring lite överallt sedan så fikade vi på Tant Grön.

Sedan så bestämde Andreas och jag oss för att åka ut med båten.
Så då var det bara att packa sina grejer igen och åka med Andreas.
När vi kom hem till Andreas så hade vi packat klart allting tills klockan 17.
Då åkte vi iväg in till Västervik för att köpa ett kastspö till så vi kunde ha vars ett för vi skulle ju självklart fiska.
Sedan blev det att vela omkring lite till inne i Västervik.
När vi väl kom iväg med båten så hade klockan hunnit bli 19 och innan vi hittade en ö som kändes bra att vara på hade klockan sprungit iväg till 21.

Vi hade ingen tur när det gällde fisket så det fick ju bli potatis, salt, peppar och pressad citron till middag, men det funkade ju det med.

Jag kan inte påstå att vi bestämde oss för en bra sovplats heller för vi låg på berg med bara sovsäck och kudde.
Jag har ont överallt i kroppen nu!

Vi testade även att fiska en stund igår innan vi åkte hem.
Vi båda fick napp med två stora gäddor men dom lyckades ta sej loss från dragen innan vi hann få upp dom, faan säger jag bara!

Den 2 timmar långa båtfärden hem var inget vidare.
Solen var framme och jag trodde jag skulle dö i värmen, vattnet lockade jätte mycket kan jag ju säga.
Fick nog lite färg på armarna iallafall.

Var trött när jag kom hem igår iallafall så det fick bli en pizza från Campino.
Jag har aldrig njutit så mycket av en pizza som jag gjorde igår tror jag :D

Agnes kom förbi en sväng i går kväll och som vanligt så babblar man bort ett antal timmar.

Idag har jag också umgåts med Agnes.
Vi gick ner på McDonalds och tryckte in och efter det tog vi en sväng upp till v-data innan vi trippade in på sjukhuset för att Agnes behövde gå på toa och sedan blev vi så jävla sugna på chokladbollar så vi köpte det och satt på sjukhusfiket och åt det :D
innan vi gick hem tog vi slutligen en sväng till högö för jag skulle hämta ut mina böcker som jag beställt.
Det blev Maken, Blixtsken och Midnatt av Dean Koontz.

Om ni undrar varför det är 3 bilder på blommor upplagda där dom inte har med någonting att göra så är det kort jag tog i Skåne som jag bara la upp för att ett inlägg ser mycket roligare ut med bilder till.
Lammet är ju ett typiskt google-djur.

Nu ska jag nog kolla på lite serier tror jag allt för nu har jag fått nog av allt skrivande, har säkert glömt hälften men det kan man ju skita i.

Over and out.

1 kommentar:

Inte agnes. sa...

yes yes, äntligen uppdatering! :D