08 april 2009

Still alive.

Nu är det dags att uppdatera lite igen.
Jag tänkte sammanfatta mej kort annars blir det ett väldigt långt inlägg.

Helgen spenderade jag som sagt hemma i Gamleby.
Fredag: Ciderdrickande och pizzaätande.
Lördag: Fika i Loftahammar. Vet inte vart resten av dagen tog vägen.
Söndag: Firade Felicia och pappa med att trycka in hembakade kakor och bullar som Andreas och Eva hade gjort.
Åt glass också med hemmagjord jordgubbssås, den var väldigt god.
Åkte hem senare samma dag.

Måndag: Agnes och jag beger oss ut i skogen för att hitta en bra plats för att bygga en koja.
Vi hittar det och sätter igång med vårat projekt.
Tisdag: Agnes och jag beger oss åter igen ut i skogen för att fortsätta med kojan.
(Bilder finns på Agnes blogg: http://agnysivy.blogg.se/)

Idag: Vädret har varit regnigt och solen har inte vågat sej fram.
Alltså en perfekt dag att ägna sej åt städning.
Tanken var ju god iallafall men jag tycker inte att jag hunnit någonting idag även att det känns som klockan har sniglat fram emellanåt.
Det känns mest som jag har flyttat omkring allting men att det fortfarande är lika mycket saker överallt.
Jag påbörjar en sak sedan så ser jag någonting annat och går över till det utan att tänka på det.
Jag kan ta två exempel.
1. Vi har haft ett klotljus på en bricka på vardagsrumsbordet som inte är så runt längre pga solen så jag bestämde mej för att ta bort det och göra rent brickan, istället får jag för mej om att jag ska smälta ljuset med en tändare och droppa ner stearinet i en gammal värmeljusform för att göra ett eget ljus.
2. Jag funderar på vart jag ska ha min stora trägiraff, jag går ut i köket för att kolla om den skulle passa att ha i ett hörn där men istället får jag fatt i en hammare och krok och spikar fast kroken på väggen och hänger dit mitt förkläde och ett par grytlappar.

Nu har jag inte tid att städa eller blogga mer för jag ska börja med maten, idag serveras det baconlasagne, hoppas att det blir gott, aldrig gjort det innan :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du gått och dött?

DeadSilent sa...

Haha, nej lite liv är det faktiskt i mej än ;)