16 april 2009

1 veckas sammanfattning.

Det är kanske dags att jag uppdaterar lite nu.
Tänkte att jag skulle blivit klar med min design först men det går i snigelfart.

Iallafall så var det onsdagen förra veckan som jag sist uppdatera så jag ska sammanfatta dom dagarna jag missat nu.

Torsdag:
Jag fortsatte med städningen som jag påbörjade på onsdagen.

Fredag:
Det var meningen att jag skulle fortsätta städa även denna dag men 
det var härligt väder och jag ville hellre hitta på något roligare.
Jag pratade med pappa och frågade om han inte kunde 
tänka sej att grilla med mej och det ville han.
Jag skulle tagit bussen till Gamleby men i och med att det 
var en röd dag så var det ingen som passade så pappa kom och hämtade mej istället.
Vi åkte upp till Kvantum och köpte det mesta som vi behövde.
Sedan virrade vi omkring lite i Gamleby, dels så åkte vi ner till Ica där, 
sedan hem till pappa och efter det hem till mamma.
När vi väl hade fått med oss allt vi skulle ha åkte vi förbi hemma 
hos Andreas en sväng först och sedan åkte vi iväg till Lisnen där vi planerat att grilla.

På väg ut i skogen till Andreas.


Framme vid Övre Lisnen och pappa 
sätter upp den oerhört proffsiga grillen ;)


Brann gjorde det också, mysigt!


Vi började med två olika sorts korvar.
Jag säger bara en sak, vad ni än gör ät för faan inte Red Hot Chorizo.
Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, varm i hela huvudet och starkt så in i helvete.


När vi tryckt i oss  2 korvar med bröd, 
ketchup och hamburgerdressing var så var det dags för varsin hamburgare med bröd, ketchup, hamburgerdressing och ost.
Efter det var vi båda äckligt mätta men gott så in i helvete var det.
Lite jobbigt med den starka korven bara, tur att vi tog två olika sorter, den andra var bättre.


När vi tyckte att det var dags att åka så åkte vi hem till mammas lägenhet (hon jobbade).
Pappa och jag satt oss då på balkongen.
Pappa läste Aftonbladet medans jag löste korsord.
Sedan så sov vi båda över hos mamma.

Lördag:
När jag och pappa vaknade var mamma redan iväg och jobbade.
Till frukost åt vi smörgåstårta som mamma hade fått för sej om att göra.
Härlig frukost!

När vi var klara så åkte vi in till Västervik för att komma 
hem till en lägenhet som påminde mer om en bastu.
Det var iallafall dags att få upp vägghyllorna inne i 
sovrummet som pappa sågat till på jobbet åt mej.
Det blev betydligt bättre än innan.

När vi äntligen var klara så tog vi med oss Fredrik och körde iväg till McDonalds och köpte mjukglass och satt nere vid hamnen och åt det, goooott!


Söndag:
Jag slappade till det rejält och gjorde ingenting alls.

Måndag:
Pappa kommer återigen in till Västervik för att hämta mej.
Men innan vi åkte till Gamleby så insisterade pappa på att vi skulle åka till Skokällaren och kolla efter ett par skor åt mej fast att jag fick ett par skor bara en vecka tidigare.
Anneli, kommer du ihåg att jag fick ett par vita Nike skor av dej på högstadiet?
Jag fick iallafall ett par nya likadana såna av pappa.
Iallafall, i måndags fick han för sej om att jag behövde ett par till skor så då köpte han ett par svarta Peperoni skor till mej.


(Dom här coolingarna hade hittat sej en skön sittplats hemma hos mamma)

Väl hemma hos mamma iallafall så var det påskmat som väntade, 
hur underbart är inte det då?
Janssons frestelse, köttbullar, prinskorv, sill, lax, revben, ägg och bröd,
 det kan inte bli mycket bättre än så!

Andreas, Eva och Felicia var också med och Andreas fick paket för han fyllde år dagen efter.
Han fick Per Äckel Morbergs kokbok, en gratängform, ballongvisp, en stor burk med jalapeno och pengar.

Glass och godis fick jag också ner i buken innan det var dags att åka hem igen.

Tisdag/Onsdag:

Andreas fyllde 28 år!
På kvällen kom han in till Västervik och vi var hos Jocke och festade.
Andreas hade tagit med sej varsin smörgåstårtebit var till Jocke och mej också som han hade gjort själv så det blev min middag.
Vi hade iallafall jävligt roligt den kvällen och jag kom inte hem förrän närmare halv 5 på morgonen.
Jag somnade rätt snabbt väl när jag kom i säng.
Vaknade vid 9 av att jag var törstig som ett as och gick upp och hämtade min vattenflaska och gick och la mej igen och somnade om efter att jag fått i mej massa vatten.
Vid 11 vaknade jag igen och var snurrig i huvudet och mådde så jävla illa, var nog inte heller riktigt nykter än då.
Jag gick upp och spydde upp vattnet jag druckit tidigare iallafall sedan la jag mej igen och somnade om till halv 3 på eftermiddagen.
Resten av dagen var jag rätt så körd.

Idag:
Jag har varit tacksam för att jag inte mådde som jag gjorde igår.
Men det har ändå varit en slapp dag.
Agnes kom iallafall förbi en sväng och vi satt och snackade lite innan vi gick till netto och efter det gick vi hem var för sej.
Så mycket mer har inte hänt idag.
Jag gjorde en ny maträtt idag som jag inte gjort innan, klassisk sommarkyckling.
Det är definitivt någonting vi kommer göra igen!

Apropå ingenting så måste jag bara säga att jag är otroligt tacksam för att få vara mensfri efter en månad med det skitet :P

Nu får det nog räcka med det jag skrivit annars kanske 
ögonen ploppar ut på er om dom inte redan gjort det :)

Over and out.

4 kommentarer:

Agnes sa...

ser ut som den där kycklingen fått sig en rejäl snyting. och blöder i hela ansiktet.

DeadSilent sa...

Hahaha ja men jag var ju tvungen för att få honom att sitta still!

Anneli sa...

Du var borta ett bra tag, blev lite orolig:P
ja, de skorna kommer jag ihåg! haha, skönt att ha ett par nya va? :)

DeadSilent sa...

Hehe, ja det tog ett tag innan jag uppdaterade ^^

Ja det är det, dom andra var inte så vita längre ^^
Jag blev glad när jag såg att det fanns såna för jag tycker verkligen om dom skorna :D