22 mars 2009

Smaken är som baken.

Ibland ska man absolut inte bry sej om vad en film har för betyg på imdb.

Jag ska snart se Are you scared 2 som har 2.1 i betyg på imdb.
Första Are you scared? har 3.2 i betyg och jag tyckte den var bra.
Dom som har röstat ner filmen kan inte brytt sej om vad dom såg överhuvudtaget utan röstat ner den bara pga att den har mycket likheter med Saw-filmerna.
Dom filmerna har ju ballat ur för länge sedan och Are you scared? är bättre än vad dom senaste Saw-filmerna är.

Visst ibland är betygena rättvisa, som med The Shawshank Redemption som ligger överst på imdb's top 250, den filmen är riktigt bra.
Men det finns även många filmer på den topplistan som jag inte ens fattar vad dom gör där och filmer som har fått alldeles för högt betyg överhuvudtaget, som bl.a Schindler's List (ingen man måste se) , Psycho (så bra är den faktiskt inte), Requiem for a dream (gav den till och med ett andra försök men den är bara lustig), No country for old men (tröttnade),  Kill Bill (nej tack), The Exorcist (Jaha?) , Changeling (var väl inget speciellt med den), Juno (vad är det alla tycker är så bra med den?) osv osv.

Jag kanske är lite lustig för att jag inte tycker om dom filmerna som så många andra tydligen gör med tanke på hur så många har röstat.
Jag kanske skulle ta mej igenom imdb's 100 sämsta filmer istället.

Nej nu blir det film!
Over and out.

--

Are you scared 2 har exakt det betyget den är värd.
Jag snabbspola mej igenom den efter att ha tröttnat på den efter 5 minuter.
Jag vet inte vad dom gjort men det känns mer som om det är något hemmagjort skit bara.

Inga kommentarer: