03 februari 2009

Först går det uppåt, sedan går det neråt i rasande fart.

Idag gick jag upp vid 9:00 och satte mej och kollade på ett avsnitt av Medium, House, Gossip Girl, One Tree Hill, Kyle XY och Familjen Annorlunda.
När jag var färdig var klockan 14:00.
Då gjorde jag mej i ordning och gick till netto och sedan diskade jag.

Sedan kom Agnes och vi slängde ihop en potatisgratäng.
Roligt att laga mat tillsammans, plus att ingen av oss gjort potatisgratäng innan.

Det som inte var så roligt var när det ringde på dörren här och jag öppnade för jag tänkte att det kunde vara el-snubbarna som ska komma hit och fixa med elmätaren men icke!
Radiotjänst var det, så nu ska vi börja betala tv-licens igen, typiskt att för en gångs skull när jag öppnar dörren så är det därifrån, plus att tvn syns från ytterdörren så han såg den ju med en gång och jag var ju så jävla trött så jag kunde ju inte ljuga ihop att den inte fungerar, det kom jag ju självklart på efteråt.
Men det är som Fredrik säger att med tanke på att vi inte har råd att betala skitet så är det ännu en grej som kommer gå till kronofogden.

Sedan Agnes gick hem har det mesta gått utför.
Potatisgratängen blev klar och jag serverade mej själv lite men vilken besvikelse det var.
Den smakade ingenting och det var hemsk konsistens.
Så det var ju lite synd, ringde Fredrik och sa att han får köpa en liten paj till mej på väg hem från jobbet istället, men vad han ska äta vet jag inte.
Han kan ju smaka potatisgratängen men tycker inte jag om den så lär ju inte han göra det.

Hade i bacon i gratängen också så Myran fick smaka lite bacon och det var ju ett misstag för det spydde hon nyss upp och självklart på vardagsrumsmattan, såg ut som inälvor.

Så nu är jag mest hungrig, trött i huvudet och full med irritation och ångest, skulle bara vilja lägga mej och sova.
Men det var iallafall roligt medans Agnes var här.

Ska kolla på film nu eller något.

Over and surkärring.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, kom dom jävlarna?! Fyy fan, tycker synd om er! Skitsak att betala verkligen!

Anonym sa...

Jag är kung på potatisgratäng!

DeadSilent sa...

Anneli, ja det är så typiskt också att när jag för en gångs skull öppnade så var det dom.
Men va faan jag trodde det handlade om 500:- i månaden eller något men det är ju bara 173:- så det var ju inte så farligt.
Fast det är ju ändå en jävla skitsak.

Secret, tur att någon är det :)
Men nu har jag iallafall testat och det gör ingenting att den inte blev bra för jag tycker ändå inte om potatisgratäng, gjorde en för Fredriks skull men han får göra själv i fortsättningen ^^
Fattar inte att den inte smakade någonting, jag hade i bacon, vitlök, ost, basilika, salt och peppar men jag kände inte någon smak av något av det :/