14 februari 2009

Bowling.

Som jag skrev innan idag så mådde jag inget vidare idag heller, på morgonen.
Men sedan mådde jag faktiskt bättre, så somnade jag några timmar på eftermiddagen också och sedan kände jag knappt att jag varit sjuk.
Eller ont i halsen och hostan var kvar men febern var borta.

5 minuter efter att jag hade gått upp så ringer det på dörren.
Då är det Dicken som kommer och säger att han ska få med mej till Tony.
Och där står jag i nattlinne, filt, glasögon och faan vet allt.
Så det var ju bara att göra sej i ordning.
Sedan kom Christian och hämtade oss och vi åkte till Tony.
Fredrik var redan där.

Vi fick paket av allihopa, jag fick 4 stycken cider, 7.0 såklart och Fredrik fick en platta öl och jäger.
Dröjde inte länge förrän det var dags att gå till bowlinghallen.
Väl där så blev Fredrik och jag bjudna på tacobuffé och vi mumsade i oss så gott vi kunde.
Just då hade jag börjat må lite sämre igen men när jag fått i mej lite mat så mådde jag genast bättre.
Efter det var det ju dags med bowlingen!
Det blev vi också bjudna på :)
Det var hur roligt som helst och jag trivs så bra med Fredriks kompisar så sällskapet var det ju inte heller något fel på.
Första omgången vi körde gick inte så bra, då fick jag 61 poäng :D
Andra gången fick jag iallafall 135 poäng så det gick ju lite bättre, blev ju 3 strike iallafall.
Slog ju Fredrik med för han fick 125 poäng.
Jag körde med tyngre klot andra gången och det var ju tydligen bättre.
Men min tumme mår inte bra, blod innanför skinnet har jag fått och ont gör det, men det kan man ju faktiskt stå ut med.

Tre cider fick jag i mej också, drack för att det var gott och inte för att bli onykter.
Ville inte bli det idag med tanke på hur jag har mått.
Fredrik följde med resten av gänget hem till Tony nu efter bowlingen.
Det hade jag också kunnat gjort men jag vill ta det lite lugnt nu.

Jag är iallafall glad att jag mått bättre idag och kunde följa med.

Nu ska jag nog kolla på en film eller något sådant lugnt.

Over and out.

Inga kommentarer: