24 januari 2009

How do I feel this good sober?

Det är en jävla bra fråga.

Det har varit en rolig lördag.
Pappa kom hit som sagt och vi åkte och köpte massa gardinstänger först och främst.
Sedan gick vi till systembolaget och pappa köpte några cider till mej.
Efter det gick vi till Tant Grön och fikade.
Åkte upp till Rusta en sväng och kollade läget, slutligen åkte vi till Willys så jag kunde handla lite.

När vi hade lämnat av allting här hemma och pappa hade sagt adjö så kände jag mest panik och stress för att dagen inte skulle räcka till för någonting.

Jag började iallafall med att packa in alla varorna i kylskåpet.
Efter det satt jag upp fästena till gardinstängerna och satt ihop sidobordet som pappa tagit med sej.
Och sedan satt jag igång att sy gardinerna mot min vilja, det verkade inte alls skoj.
Men efter någon cider eller så var det inga problem med det alls.
Så nu är faktiskt gardinerna klara, eller jag har ett omtag kvar att sy men sedan är det färdigt.
Ena gardinlängden + omtaget har jag precis satt upp, ska bara röka lite sedan ska jag sy klart det andra omtaget så jag kan sätta upp den andra längden och slutligen kappan.
Nu när det är mörk ute så ser det ut som det kan bli skitsnyggt med dom här gardinerna, men imorgon på dagen kommer jag nog inte tycka likadant.
Pizza har vi hunnit äta också, för en gångs skull var det Fredrik som tjatade om det och inte jag så det fick bli det ikväll.
Vad bra det går med fläskfilé planerna känner jag, det är köpt iallafall, alltid något.
När gardinerna är på plast är det iallafall dags att sätta sidobordet på sin plats också och slänga det andra rakt åt helvete.

Nu tycker jag det börjar bli lite babbligt här.
Jag är nöjd med dagen iallafall men frågan kvarstår "How do I feel this good sober?"
Önskar jag kunde varit lagom/härligt påverkad dygnet runt.

Over and tjaa.

Inga kommentarer: