01 december 2008

"Intressant liv"

Nu är jag hemma igen.

I torsdags gjorde vi inte så mycket hos mamma.
I fredags var vi bara en sväng nere på centrum och på kvällen färgade jag håret.
Först blekte jag alltihop två gånger sedan så färgade jag underhåret ljusbrunt.
Det blev väl sådär, hade nog varit bättre med mörkbrunt och sedan hade jag kunnat färga mer av underhåret också, men det får duga sålänge.
På lördagen var vi barnvakt till lilla Felicia :)
Då var vi nere och matade ankorna en sväng och senare var Felicia och jag ute och gungade.
Sedan busade vi mest omkring inomhus.
Igår var vi hos Andreas, Eva och Felicia och fikade på dagen.
På kvällen åt mamma, pappa, mormor och jag pizza hemma hos mamma.

Och idag var det hemfärd som gällde.
Innan jag kom hem var mamma, Eva, Felicia och jag på ÖB och Cheapy en sväng.
Fick en liten julgran av mamma som vi hittade på Cheapy.
Har haft en sån innan men mamma och jag kunde inte hitta den hemma hos mamma så det fick bli en ny.
När jag kom hem fixade jag med den, pyntade lite med julsaker som var mitt som jag tog hemifrån mamma och sedan hängde jag upp en ljusslinga ute på balkongen.
Efter det gick jag till ÖB och Cheapy igen.
Tog en liten omväg bara för att kolla upp på vår balkong för att se hur det såg ut med ljusslingan och det såg riktigt mysigt ut.
På ÖB köpte jag iallafall två stolsdynor till stolarna på balkongen, värmeljus, en ny lunchlåda till pappa i julklapp och mått till mamma i julklapp (dl-mått och sånt) och pepparkakor, tror det var allt.
Sedan på Cheapy köpte jag en ljusstake.
När jag kom hem så satt jag upp den nya ljusstaken och en annan som vi redan hade.

Köpte bananer, clementiner, äpplen och päron på Netto påvägen hem också så ikväll har jag skurit upp det i små bitar och tuggat i mej.
Hur gott som helst men efter att jag ätit päron och äpple svullnar läpparna upp och börjar klia.
Sedan så råka jag pilla med fingrarna i ögonen så då började det klia och svullna upp i ögonen också.
Men det kan man ju skita i.

Mamma ringde nyss.
Såhär är det att Andreas brukar hitta på hyss hemma hos mamma, som att ha i kaviar i tandkrämstuben, stoppa i tops i tandborsten osv.
Men idag var det jag som hade busat till det.
När hon skulle borsta tänderna ikväll så tyckte hon att tandkrämen var lite lös mot vad den brukade men hon tänkte inte mer på det så hon började väl borsta tänderna.
Det hon borstade tänderna med var hudlotion :D

Tror jag ska sluta skriva nu annars skriver jag hur mycket som helst.

Over and julpynt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha så jävla taskigt mot din mamma :D

DeadSilent sa...

Haha ja, hon tycker att vi ska sluta med såna dumheter men hon kan ändå inte låta bli att skratta :D