20 november 2008

Topsy, om katten själv får välja.

Träffade vår granne nyss som också har två katter.
Frågade henne om hon ville ha två burkar kattmat för annars skulle vi ändå slänga dom med tanke på att Myran bara spyr av det.
Så hon kom över och hämta dom, men hon var ju sån att hon ville betala för dom vilket jag sa att hon inte behövde göra, men så hämta hon sån kattmat som hon har till sina katter, en liten burk och en sån där enportionspåse av märket gourmet, lite finare mat ska det väl vara.
Det har vi aldrig testat iallafall så vi får väl se hur Myran reagerar på det.

Förresten så hittade jag Topsy på burk nu när jag var borta på Netto.
Men det var ju bitar och inte färs som det är i dom små förpackningarna.
Så nu är det upp till bevis om det är kattmat i bitar hon spyr av eller bara alla sorters kattmat förutom Topsy.

Igår var jag inte smart nog att ta vantar och mössa när jag gick ut men idag gjorde jag det.
Men istället så hade jag tunna byxor och en tunn trekvartsärmad tröja på mej så det blev inte så mycket bättre ^^

Här inne är det mellan 17-18 grader nuförtiden, har lust att ha igång varmvatten överallt i lägenheten, ha igång ugnen och låta den vara öppen och faan vet allt för att få lite varmare här.
Synd att jag inte har värmeljus annars brukar det hjälpa lite.

Over and out.

Inga kommentarer: