05 oktober 2008

Gråa dagar.

Nu har jag inte skrivit på ett tag.

Vad som har hänt är som så att i torsdags åkte jag hem till Jocke.
Vi hade det trevligt med sprit och musik.
Vid 5 på morgonen åkte jag hem.

Igår dammsög jag och städade omkring lite hur som helst.
Sedan gjorde jag lingongryta och Fredriks bror kom hit.

Idag kom pappa hit vid 10 och vi åkte ner till stan.
Tog en sväng på JC för han behövde nya jeans för dom vi köpte sist vi var på stan spänner åt om magen på honom.
Undrar om allt godis och alla kakor kan ha något med det att göra :P
Han köpte iallafall ett par svarta jeans och ett nytt bälte.
Sedan åkte vi upp och fixade Tjolles grav.
Det syntes att man inte varit där på länge för gräset var så högt så man inte såg hennes sten.
Sedan hade hon ju själv satt en växt mitt i allt :P
Någon buske eller något som pappa inte fick bort roten på.
Men nu ser det bättre ut iallafall.
Nu är det ljung i olika färger och allt gräs och skit är nerklippt och borttaget.
Det enda som är tråkigt är hennes sten för just nu kan man tro att hon hette "jolle" för T:et har nästan försvunnit helt.
Men får se till att fixa en ny.
När vi var klara åkte vi ner och åt kinamat, det var inte helt fel.
Men faan vad mätt man blev och pappa tog glass som efterätt också, fattar inte hur han orkade.
Hade varit rätt gott med deras friterade kyckling nu faktiskt :)

Ikväll är Fredrik hos Tony med några polare, dom har kollat på hockey och dricker lite av varje.
Alla har frågat efter mej och tyckt att jag skulle komma bort men jag orkar inte ikväll.
Det hade säkert varit roligt men det har varit skönare att sitta och ta det lugnt med en film.
Även om filmen jag kollade på inte var något att ha, Mirrors.
Den började ju bra men balla ur i slutet.

Visst låter det som att jag haft några bra dagar?
Men jag glömde ju nämna att Fredik och jag bråkat, jag sovit på soffan, tårar och apati.
Men nu är allt bra igen, det känns skönt och jag längtar tills han kommer hem.

Over and out.

Inga kommentarer: