30 oktober 2008

Datorproblem.

Snacka om att min dator har ballat ur helt.
För det första så är det inte alltid säkert att den startar, för ibland händer det ingenting och jag får helt enkelt testa om och om igen tills den bestämmer sej för att starta.
Och idag när jag väl fick igång datorn så märker jag att "objectdock" som jag kör med ändrat skin och det fanns inga ikoner.
Och när jag startar Avant browser så har även den bytt skin, inga favoriter var inlagda och den frågade om den skulle göra Avant till standard webläsare, som om jag precis installerat det eller något :/
Sedan så har datorn hängt sej flera gånger.
Savedump har även körts igång och det tyckte att det skulle dumpa fysiskt minne och problemet var tydligen ati's drivrutiner vilket man inte blir så chockad över då ati's drivrutiner oftast har något fel i sej.

Nu har jag iallafall uppdaterat drivrutinerna.
Så har jag bytt från Kaspersky till F-secure och kör en virusscan nu, ska även köra lite annat skit sedan.
Så får jag väl se vad som händer och sker.

Använder för tillfället internet explorer, mår illa av det.
Det enda det är bra på är att hänga sej hela tiden eller bara vara segt.

Jag är inte chockad över att datorn inte hängt sej.

Nej nu ska jag pilla vidare med allt och se om jag kan få ordning på det.

Over and out.

Inga kommentarer: