29 oktober 2008

Nordpolen.

Jag hatar kylan.
Iskalla händer och fötter är det värsta som finns.
Hur ska det gå i vinter?
Jag hatar den här lägenheten.
Elementen har ingen funktion, dom gör varken från eller till.
Det är dragit vid varje fönster och varje dörr.

Jag har mjukisbyxor, linne, kofta, strumpor och tofflor på mej men vad hjälper det.
Känns som jag är helt naken och står mitt i en igloo.
Brukar vanligtvis ha raggsockar och vantar på mej inomhus framåt hösten och vintern men ska man verkligen behöva ha det?
På natten myser jag ner mej under täcket och på dagarna springer jag omkring med en filt runt mej hela tiden.

Jag har fått Fredrik att börja kolla på en till serie med mej och inte bara House.
Så nu kollar vi på några avsnitt av Criminal minds varje kväll.
Det gör mej så trött så jag inte ens orkar läsa när jag lägger mej, lite tråkigt.
Har börjat läsa Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson iallafall, men mest legat och läst den mitt på dagen.
Den förra boken jag läste, Ansiktet av Dean Koontz, var såklart bra, har än så länge inte läst någon dålig bok med honom, antagligen därför han är min favoritförfattare.
Plus att jag oftast håller på att bajsa i byxorna när jag läser hans böcker, iallafall en del av dom, andra gör bara så jag inte vågar röra mej.
Jag blir mer skrämd av att läsa en läskig bok än att kolla på en skräckfilm för när man läser så kokar ju hjärnan ihop allt själv men kollar man på en film så ser man ju allting exakt som det är.
Äh.

Jag har kommit in i en period med äventyrsspel nu.
Just nu spelar jag Ankh: Heart of Osiris, innan det spelade jag första Ankh spelet.
Måste också se till att spela klart Runaway 2 för nästa år kommer 3:an.
So blonde står också högt upp på listan.

Ska snacka lite med Agnes nu sedan ska jag spela :)

Over and out.

2 kommentarer:

Jullan sa...

Håller också på med Flickan som lekte med elden nu. :-)

Usch ja, kallt är det allt. Men vi har tur o har en varm lägenhet.. För varmt till o med. 24 grader just nu.. ganska lagom. Men när det stiger över 30 grader på sommaren då är det varmt.

DeadSilent sa...

Åh vad skönt det verkar! Vi har 20 grader men det känns mycket kallare.
Usch ja på sommaren är vår lägenhet varm som faan.
Solen här hela dagarna och vi saknar persienn till största fönstret.