29 september 2008

Uppdrag slutfört.

Expedition Överlevnad är över, och det verkar ju som om jag fortfarande lever.
Vilket inte såg så ljust ut ett tag.
Men det kommer jag till senare.

Dagen började inte så bra.
När vi hade packat in allt i bilen som vi skulle ha med oss så vägrade bilen starta.
Efter många om och men och en trasig bildörr så kom vi iallafall iväg tillslut.
Nästa bakslag kom när vi packat ner allting i båten och vi ska ge oss ut.
Vattnet var så grunt och all jävla vass gjorde ju inte saken bättre.
Det tog ett jävla tag men till sist kom vi ut och kunde ge oss av.

När vi kom fram så satt jag upp tältet medans Andreas började med maten.
Grillad fläskfilé, stekt klyftpotatis och tsatsiki sås.
Det var inte helt fel :)



Efter det så fixade Andreas eld.
Ja, sedan blev det musik och sprit resten av kvällen.
Och vi blev nog rätt fulla :D
Vet knappt vad vi syssla med.
Men överleva den dagen var inte så svårt.
Däremot dagen efter var den värsta dagen på länge.
Jag var så bakis så jag helst hade velat sjunka genom jorden.
Packa ihop tältet och resten av röran samtidigt som man har ont i huvudet, är yr och mår illa var inte riktigt min grej.
Jag trodde aldrig vi skulle komma därifrån :D
Men väl hemma hos mamma så la jag mej och sov massor i sängen, härligt.
Men kul hade vi iallafall och bakisdagen är ju kul efteråt, sedan när allt är bra igen.

Igår var jag piggare iallafall.
Så pappa och jag åkte iväg för att kolla efter trattkantareller.
Fick ihop en hel korg, hade säkert kunnat hitta lika mycket till om vi haft mer att plocka i.
Jag gillar att plocka svamp :) Härligt att vara ute i skogen.


Idag är det måndag, jag är hemma, allt är tillbaka till det vanliga.
Men! Jag är bara hemma den här veckan nu för nästa måndag åker mamma och jag till Skåneland och blir där i nästan 2 veckor.

Jag gillar när det händer massa.
Utflykter, svampplockning, skåneresa och massa sånt.
Istället för att bara sitta här och glo på serier hela dagarna.
När man varit iväg och inte haft någon dator i några dagar så känner man bara för att slänga ut helvetet när man kommer hem.
För det är så skönt utan den.
Men fast att det är så skönt utan den så är det att sätta igång den det första jag gör när jag går upp på morgonen.
Sjukt.

Ska kanske gå till Netto sedan iallafall.
Se om dom ens har rågsikt, jäst och sirap där.
Känns som dom bara har godis.
Men iallafall tanken är att jag ska baka hålkakor.
Åt mammas bakade hålkakor när jag var där och det är ju så gott så jag måste bara göra det nu också :)
Skulle vilja göra lite olika maträtter också och frysa in så det finns lite dom dagarna man inte orkar laga mat eller om Fredrik vill ha med sej till jobbet.
Stackarn dricker bara yoghurt hela dagarna :/
Hemmagjord pizza kanske man skulle göra och frysa in.
Lingongryta hade ju varit något men det är inte så troligt att Netto har köttet jag behöver till det.
Aja, ska inte sitta här och babbla längre.

Tänker på dej Agnes :)

Over and out.

2 kommentarer:

Jullan sa...

Oj vad svamp! Det är ju so gott!!

DeadSilent sa...

Ja det blev en del :)
Jaså det säger du, jag har aldrig smakat trattkantareller så jag vet inte.
Har bara smakat champinjoner vilket jag inte tycker om.
Och sedan stolt fjällskivling, det är gott.
Får väl ta och smaka trattisar och vanliga kantareller någon gång :)