23 september 2008

Inför Expedition Överlevnad.

Klockan är 11 och jag har duschat, gjort mej i ordning och kollat på sing a long.
Bara packningen kvar och det tar ju inga tider.

Just nu lyssnar jag på Erik Segerstedt med låten Crazy.
Faan vad bra han gör den låten, för övrigt är han inte mycket att ha.

Inför Expedition Överlevnad på fredag har jag förberett mej som så att jag har tagit med mej mössa, vantar, raggsockor, långkalsonger och vinterjacka, på så sätt kommer man överleva den bitande kylan.
Vad det gäller maten så är det jag som står för stekpannan!
Det är nämligen så att vi ska steka potatis på grillen, grilla kött och Andreas står för en kall sås.
När det gäller vätska kommer det bestå av alkoholhaltiga drycker.
Sovplatsen löser sej med hjälp av pappas tält, luftmadrasser, sovsäckar, täcken och kuddar.
Förtältet är ju det stället där man kommer tillbringa mestadels av tiden om man säger så.
Underhållningen hjälper mamma till med på så sätt att vi kommer få låna hennes cd-spelare.
Batteri ingår ej så det får vi stå för själva, även musiken.
Transportmedlet som vi kommer använda för att ta oss till den öde ön är en plastbåt med en defekt snurra.
Även den kommer att ta oss hem om inget skulle inträffa.
Andra saker som är viktiga att tänka på är sånt som myggmedel och toapapper.
Vad det gäller tallrikar, bestick och glas så behöver ni inte oroa er, vi fixar det.
Skulle det finnas vilda djur på ön så är inte heller det någon fara då vi kommer att ha tillgång till eld och vi ska även göra egna fällor, till björnar men kanske även till igelkottar.
Om någon av oss skulle komma till skada så har vi båda tagit en kurs i första hjälpen, vi är även utbildade kirurger och kommer självklart att fixa i ordning ett sterilt rum om faran skulle vara runt hörnet.
Nej men jag känner att vi kommer fixa det här, det är lugnt.

Hmm..tror det ballade ur lite.
Tror jag ska fixa packningen nu istället :D

Over and out.

Inga kommentarer: