07 september 2008

Mitt hem.

Jag fick en sån äcklig känsla nu.
Jag skulle vilja flytta till Gamleby.
Men det finns både för och nackdelar.
Det hade varit kul att bo i Gamleby för att mamma bor där, då hade man kunnat gå över till henne när som helst och det hade varit lättare att åka till min bror oftare, tro det eller ej även att det inte är ett långt avstånd nu.
Jag tycker mer om bostadsområdena i Gamleby om man bortser från åbyhöjden.
Jag hade kunnat göra så mycket om jag hade bott där.
Trodde aldrig att jag skulle längta tillbaka dit.
Men så tänker man på alla nackdelarna och man inser att det bara är en dröm.
Fredrik skulle aldrig flytta dit för min skull och jag har Agnes här.
Jag känner mej inte hemma här på samma sätt som i Gamleby.
När jag åker till Gamleby kan jag slappna av, jag kan njuta, jag är lugn och jag känner igen allt.
Jag vet inte vad som är så jävla lockande med den hålan, det bara är det.
Men Fredrik skulle aldrig kunna flytta.
För skulle vi göra det skulle han känna samma sak som jag gör nu.
I just wanna go home..

1 kommentar:

Jullan sa...

Ohamn kommer alltid vara hemma för mej... Fast börjar känna mej ganska hemma här med..
Om vi bara hade ett eget hus... som man kunde göra till sitt egna hem...