08 september 2008

Musik.

Faan vad jag älskar musik.
Vad skulle livet vara utan det, jag hade inte klarat mej utan det.
Ibland önskar jag att man kunde sätta på ett soundtrack till vissa stunder i sitt liv, precis som i filmer och serier.
Fast på sätt och vis har man det, iallafall jag.
Det finns mängder med låtar som påminner mej om olika stunder i mitt liv.

Guns N' Roses - "New song 2"
Min bror körde in till Västervik bara för att vi skulle kunde höra bl.a. den låten tillsammans.
Men vad den påminner mest om är våra stunder i hans bil tillsammans med alkohol, den låten och sång :)

Unicorn - The sorrow song och resten av låtarna på skivan.
Påminner om när Andreas och jag var nere i hamnen i Gamleby.
Vi hade fiskat, druckit öl och cider och efter det blev det en av våra "bilstunder" som vanligt.
Även lite stjärnskådning ^^

Rodfolfo Chikilicuatre - Baila el chiki chiki
Spaniens bidrag i melodifestivalen.
Såg det hemma hos mamma med världens huvudvärk, ringde även och rösta på den låten :D
Och efter det har jag plågat Fredrik med låten bara för att vara störig.

Boney M - Daddy Cool
Jag var nere i Skåne hos min morbror Bosse och vi festa till det lite och dansa och sjöng till den låten.

Basshunter - Boten Anna
Påminner om när jag hade praktik på dagiset i Gamleby och den låten var populär och alla barnen sjöng den hela tiden för mej :)

Happy tree friends - theme song dj sy hardcore remix
Det minnet går inte att beskriva, bara Agnes och jag som förstår det :D
Vi tittar på en bild på Agnes där hon har fula brillor på sej och ser lite ur banan ut och drar på den låten och ja, det är bara sjukt.
Jag fattar ingenting själv.

Cornelis Vreeswijk - Jag hade en gång en båt
Lyssnade på den låten på lp-skiva när jag var liten, inte för att jag vet varför man kommer ihåg en sån sak.

Pandora - one of us
Mamma, Andreas och jag var på kryssning och Pandora var på båten och sjöng bl.a. den låten.
Det var även en äcklig finne på båten som gav mej en tygros och ville dansa med mej, usch.

Fergie - big girls don't cry
Den gick på radion hela tiden när jag hade praktik på Cheapy så man började tycka om den mot sin egen vilja.

3 of a kind - babycakes
Första gången jag hörde låten var jag hos Andreas och Eva på nyårsafton när dom bodde i Halmstad.

Heart - Barracuda
Första låten jag spelade på Guitar Hero, meningslöst minne men men..

Lilla snigel
Jag var på ett Lava lan, satt på toaletten, hade inte sovit och jag filmade mej själv när jag sjöng den låten :D

Bad english - when I see you smile
Fredrik har sagt att han tänker på mej när han hör den låten.

Bomfunk MC's - freestyler
Agnes spelade in en väldigt egen version av låten som jag tyvärr inte har kvar annars hade jag ju kunnat lägga ut den på internet :P

Bredband - När john städar rummet
Bredband är ett "band" som var med i Wimans som jag jämt kollade på och jag fastnade för dom för att dom är så dåliga och till och med mamma kan texten till den.
När jag bodde hemma innan och mamma skrev lappar till mej på morgnarna innan hon åkte till jobbet så brukade hon skriva lite av låttexten på lapparna.

Evergrey - for every tear that falls
Fredrik och jag drack lite med Agnes här och spelade den här låten lite högt enligt grannarna så polisen kom och plinga på dörren.

Fakemoss - highway
"Mormor you remind me of the people I hate" Den låten är föralltid förstörd :P

JC reklam - kung fu girl
Såfort JC reklamen kom på tv sprang jag och hämtade Tjolle (min förra kisse) så dansade hon så fint till den.

Marilyn manson - this is the new shit
Den låten var på när jag piercade naveln, vilket jag aldrig gör om tyvärr för den har ju växt ut för längesedan.

Sasha - I feel lonely och Scatman John - Scatman
Dom låtarna är riktiga jazz-låtar! Det tycker iallafall Agnes och jag.

Alter Bridge - In loving memory
Får mej att tänka på Tjolle.

Finns en jävla massa mer låtar men nu börjar det väl ändå att bli ointressant.
Finns låtar som har mycket djupare betydelse också.

Sedan finns det ju låtar som man inte har några speciella minnen till men som är så pass underbara att dom bara är värda att lyssna på iallafall.
Som t.ex. en som jag hittade igår, eller ja låten har jag ju hört många gånger innan men inte artisten.
Allison Crowe - Hallelujah, hon skulle gärna få sjunga den låten på min begravning.
Jag skulle garanterat få rysningar från graven.

Jag måste säga att bland dom bästa låtarna hittar jag genom alla serier jag kollar på.
Några serie låtar som jag är inne på nu:
Susie Suh - All I Want
Sufjan Stevens - For the windows in paradise for the fatherless in ypsilanti
Joshua Radin - Winter
Kurt Nilsen - Rise to the occasion
Det bästa av allt är ju självklart Damien Rice som jag nappa på när jag hörde en låt i House :)

Snacka om att jag verkligen inte har något att skriva om i mitt liv när jag sitter och skriver ner massa jävla musik som ingen bryr sej om ändå :D
Men det kan vara kul för min del att läsa det vid ett senare tillfälle.
Eller något sånt.

Nej nu skiter jag i det här och spelar Guitar Hero med Fredrik istället.

Over and out.

Inga kommentarer: