09 juli 2008

Veterinär.

Ringde nyss till veterinärerna i Västervik om Myran.
Hon spyr varje dag flera gånger om dagen och det känns som det inte är så normalt.
Men det enda dom sa när jag ringde var att dom tyckte att jag skulle ta dit henne så dom kan undersöka henne och det skulle gå på 700-800:-
Det är ju sinnessjukt.

Ringde ju till veterinärerna i Gamleby först men dom hade bara telefontid mellan 8-9.
Så jag får gå upp i tid imorgon så jag kan ringa dom.

Förklarar man hur det är med Myran borde dom väl åtminstone kunna säga något om det.
Men dom i Västervik är ju idioter så, dom lyssnar ju inte, frågar ingenting utan, kom in med henne bara.
Man ska väl kunna få förklara lite och dom ska väl ha några frågor om det och efter det bedömma om hon behöver komma dit eller inte.

Men får se efter imorgon, tycker dom i Gamleby att man ska komma in med henne så får det ju helt enkelt bli så.
Jag tänker ju inte ha henne här hemma bara och låta henne fortsätta spy upp allt hon har.
Men isf tar jag henne till Gamleby.

Igår bytte jag kattsand i lådan så nu har vi kristaller.
Får väl se om det är så bra som det verkar som det ska vara.

Kollade på djurskyddets hemsida igår och Wilma (vår förra katt) har hittat hem.
Får väl se hur länge det dröjer innan hon är tillbaka där igen.
Men man kan ju alltid hoppas på att hon ändrar sitt beteende och slutar kissa överallt.
Men hon gjorde det hos oss, hos ägaren efter oss och på djurskyddet så varför skulle hon sluta nu.
Det är också ett mysterium som aldrig kommer lösas, varför hon gör det.

Mamma och pappa kommer in hit en sväng idag.
Får väl se vad vi hittar på.

Nu ska jag nog kolla på en film och äta frukost.

Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wilma är en jätte mysig katt och jag vet ingenting om att hon har kissat nere på djurskyddet.