07 juli 2008

Fullt upp.

Då var man hemma igen.

Idag har jag haft att göra hela dagen, det är trevligt.
Då uppskattar man när man får sätta sej ner och ta det lugnt mycket mer.

Pappa skjutsa in mej så tog vi med hyllorna.
Så nu är dom uppsatta.
Dom två i björk i vardagsrummet och den svarta här ovanför mitt datorbord.
Än så länge har jag inte så mycket att ha på dom så får väl försöka hitta något.
Så hade jag 3 tavlor med kattmotiv på och en blomma på väggen som vi fick ändra plats på.
Det blev bra.

Så åkte vi iväg en sväng ner på stan så jag köpte en svart löpare till vardagsrumsbordet och ett hjul till Plupp, det tyckte hon om :)
Köpte även en dammtrasa.
Det är något jag har saknat enormt.
Så idag har jag dammat för fullt, äntligen är det lätt att damma!
Har dammsugit också.

Kollade nyss på den nya Irene Huss filmen Eldsdansen.
Svensk film är ju vad det är.

Nu sitter jag bara och gäspar.
Men jag ska ta bort kattbajs i lådan och fylla på sand och sedan fixa lite med Plupps bur.
Blir antagligen att diska efter det.
Då kan jag kanske lägga mej utan att ha ångest sedan.

Faan vad nice det hade varit att haft en skål med vitlökskroketter att doppa i b-sås nu, det sitter ju aldrig fel :D
Kanske inte hade varit det nyttigaste alternativet.

Fredrik är och kollar på speedway på Club 9.
Det är skönt, bara jobbigt att ha honom hemma när man ska städa och hålla igång.
Jag vet inte varför men det är skönare att vara själv då.
Men efter det får han gärna komma hem och mysa :)

Pappa är väldigt hjälpsam med mej eller hur faan man nu säger.
Han sa att vi kan åka till Ikea någon dag så jag kan köpa det vardagsrumsbordet som jag vill ha.
Så tyckte han att jag skulle gå och kolla lite på saker jag kan tänka mej att ha på hyllorna tills den 25:de då han får lön.
Så ska han fixa krokgrejer till mina omtag till gardinerna, det jag har nu är värdelöst iom att det är betongväggar där så har jag inte kunnat göra något vettigt av det.
Även sätta dit termometern ordentligt, betongvägg även där så jag har satt upp den med dubbelhäftande tejp.
Och så skulle han fixa grejer till persiennerna så man kan vinkla dom för dom "sprötena" existerar inte.
Han har säkert snackat om något mer men jag håller inte reda på allt ^^

Nej nu ska jag springa vidare.

Over and out.

Inga kommentarer: