16 maj 2008

På med vinterjackan!

Idag har jag gjort skrivningen i nationella provet.
Skrev två sidor, men det blir nog inte mer än G.

Dåligt med pengar igen, vi har ungefär 220:- kvar.
Och för dom ska det köpas cigaretter, mat för en vecka, kattmat och helst kattsand.
Viktigast är tyvärr cigaretter.
Och självklart mat till katterna.
Kattsand till katterna är ett plus också.
Gah! Jag blir galen.

Önskar jag hade haft hand om ekonomin för jag känner mej helt borta nu.
Har gjort en budget nu för juni där jag skrivit in våra inkomster och alla fasta räkningar vilket är hyra, el, telefon/bredband och Fredriks mobilabonnemang.
Och den visar att vi ska ha 5000:- kvar efter att räkningarna är betalda.
Bara jaha? Vart faan försvinner dom varje månad då?
Det skulle jag bra gärna vilja veta så man vet vad man ska dra ner på osv.

Kan inte ishockeyn vara slut snart så Fredrik och jag kan kolla på House :)

Over and out.

2 kommentarer:

Jullan sa...

Ni får ringa gubbarna i Lyxfällan och fråga vart era pengar tar vägen. ;-)

Har också många gånger undrat vart pengar tar vägen.. Kanske är en liten pengalus som har tagit sej in på mitt (och ditt?) konto och äter upp pengarna?

Anonym sa...

Hehe ja dom hade behövts känns det som :)
Jag blir alltid så inspirerad av lyxfällan och vill ta tag i att vara jätte noga med allt, men det går inte.

Antagligen är det någon som äter upp dom!