06 september 2009

En jävla massa bokstäver överallt.

Jag hänger nog kvar ett tag till trots allt.

Idag har jag börjat packa resväskan inför fredag.
Jag försöker hålla mej sysselsatt så dom sista 4 dagarna inte ska kännas som en evighet.
Snart är den här dagen över och då gäller det att hålla sej sysselsatt måndag, tisdag och onsdag.
På torsdag åker jag hem till mamma.

Planer för att få tiden att gå fortare:
- Flyttstäda med Agnes
- Äta Ben and Jerry med Agnes nere på stan
- Gå till v-data för att skriva ut lite saker till resan
- Gå till Bokia/Åhléns för att köpa en bok
- Kolla på Ensam mamma söker (1 timme försvinner)
- Packa det sista i resväskan
- Spela betapet tills jag aldrig mer vill se en enda bokstav

Delar jag upp allt på tre dagar så har jag lite att göra iallafall.
Sedan blir det ju alltid att gå och plocka med lite av varje.

Idag har jag äntligen fått mens, nästan 2 månader försenad.
Jag är så glad för att jag fick den nu och inte senare iallafall.
Nu hoppas jag bara på att den ska försvinna snabbt igen så jag slipper skitet på Cypern.

Såhär ser fredagen ut:
7.00 - Mamma, Andreas och jag får skjuts upp till Linköping.
9.05 - Tåget från Linköping avgår och enligt tabellen ska vi vara framme på Arlanda vid 11.48
15.15 - Flygplanet tar oss till Larnaca i Cypern där vi är framme vid 20.35
Efter det så blir det buss till Fig tree bay, vår slutstation.

Det blir en heldag med bil, tåg, flyg och buss.

Boken jag läser just nu är Miraklet i Anderna.
En passande bok att läsa när man snart ska upp och flyga själv, inte för att det berör mej på det viset men iallafall.
Boken är klart mycket bättre än filmen, mycket hemskare och med mer detaljer, men filmen är också bra (Alive)

I helgen har jag hunnit med att färga håret 4 gånger.
Jag började först i fredags med att bleka håret, jag fick en mindre chock när jag kollade i spegeln efteråt och håret var grått o.O
Men jag tänkte att det kanske bara var jag som hade fel på ögonen så jag struntade i det och fortsatta med att färga underhåret brunt.
Men sedan igår när jag kollade mej själv i spegeln och såg hur grått håret verkligen var så fixade jag ett annat blekmedel och blekte om håret på nytt och sedan körde jag ännu en omgång med brun hårfärg till underhåret.
Så nu är jag nöjd, förutom att jag ångrar att jag klippte mej, hade jag inte gjort det hade håret varit perfekt nu :P

Igår satt jag mej med photoshop en stund och började pilla med en bild.
Så någon gång framöver kanske det dyker upp en ny header, får väl se om den blir duglig.

Nu ska jag kolla på Burn Notice, en väldigt bra serie!
Det blir att kolla på det tills det är läggdags och då får jag äntligen läsa vidare i boken.
Jag brukar komma i säng vid 00 och när jag släcker lampan är den 02.

Over and out.

Inga kommentarer: