07 augusti 2009

Tacopaj.

Igår trodde jag att jag skulle dö av hunger men jag lyckades slänga ihop en tacopaj och sedan åt jag tills jag blev övermätt istället för att det var så satans gott.
Jag åt mer än Fredrik och det är ovanligt!

Recept:
I och med att jag var så hungrig så fick det bli Maizena pajdeg istället för hemmagjord.
400 g blandfärs (med tacomix och 1 dl vatten)
2 paket bacon
2 dl créme fraiche paprika chili
150 g riven texmex ost


Idag har det varit lika härligt väder som igår och självklart tog mamma bussen hit så vi kunde åka ner till lysingsbadet.
Så vi var där och solade och badade från 11.30 till 16.30.
Men det kändes mycket kallare i vattnet än vad det gjorde för några veckor sedan men det var skönt ändå.
Det blev ju självklart äggmackor som vanligt, även ostmackor och köttbullemackor den här gången.
Solen har iallafall tagit lite för nu är jag lite brunare än vad jag var innan, skönt att man blir brun så fort.
När vi kommer hem från Cypern kanske jag kommer se ut som en riktig neger ;)

Imorgon ska jag studsa upp ur sängen rätt skapligt och släpa med mej Fredrik ner till lysingsbadet för jag bara måste få sola och bada lite imorgon igen!
Så Fredrik får stå ut ett tag, jag har lockat honom lite extra med glass :)
För den delen så behöver han lite färg, han ser ut som ett spöke.

Sedan vid 15 imorgon ska vi bort till Tony och Anna en sväng och kanske spela lite wii bl.a.
Senare ska vi till Christian och Jessica där det kommer vara lite folk för vi ska fira Dicken för att han precis fyllde 30.
Så det blir att dricka lite cider, äta taco och ha trevligt.

Nu måste jag ta bort bajs som Kippe har släppt loss, luktar faan!
Och i den lukten vill inte jag stå och laga mat.
Over and out.

Inga kommentarer: