30 juli 2009

En liten tripp.

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit iväg med pappa ännu en dag!
Idag tog vi en liten tripp till Blankaholm för att fika vid hamncafét.
Det blev varsin baguette, pappa tog med köttbullar och rödbetssallad och jag tog med kyckling- och curryröra.
Men vilken chock jag fick när vi fick dom.
Ni vet sådana minibaguetter som man köper i 6-pack och värmer i ugnen?
Såna små baguetter var det, 80:- för två såna!
Det var ju gott men kanske inte riktigt värt dom pengarna.

Efter det så körde vi bara omkring lite runt om där och sedan blev det Västervik igen.
Tog en sväng upp till djurkyrkogården, det har redan gått 7 år sedan vi avliva Tjolle :(

Det blev inte att avsluta dagen med en glass den här gången utan vi åt istället schnitzel med pommes och vitlökssmör på Hubbes grill :D
Där var dom inte snåla med pommes kan jag säga, varken pappa eller jag orkade äta upp allt.

Nu är jag slö, som jag har blivit även efter dom andra två dagarna som pappa och jag varit iväg.
Det har slutat med att jag lagt mej i soffan och läst och efter det somnat.
Men jag tror nog det får bli lite läsning nu också ett tag, om jag somnar återstår att se, men det är ju inte helt omöjligt.

Skulle tagit kort när vi var iväg, på maten och för att få blogginlägget att se roligare ut men det kom jag ju på när maten redan var i magen.

Såg en häftig hängbro(?) någonstans också.
Ungefär som den här fast den var högre upp och mycket längre.
Den hade jag velat gå över men pappa var för feg tror jag, han skyllde på att det inte fanns någonstans att parkera bilen :P

Over and out.

2 kommentarer:

Agnes typ. sa...

kunde du inte satt kameran på självutlösning och sedan svalt den? då hade du fått en bild på maten!

DeadSilent sa...

Vad dum jag är som inte tänkte på det :P
Men jag hade nog behövt ha lite hjälp för att trycka ner kameran i halsen så jag kunde svälja den.