29 juni 2009

Grillade lårbensfiléer.

Igår var det söndag och söndagar för mej innebär att göra så lite som möjligt och det var också vad jag gjorde.
Det blev att kolla på Bones med Fredrik såklart, så tryckte vi i oss pizza också för ingen av oss kände för att laga mat i värmen.
Sedan så blekte jag håret, det är fortfarande gult men mindre gult iallafall.

Idag däremot och det varit en heldag utomhus.
När Fredrik skulle åka för att lämna tillbaka hyrbilen vid 9 i morse så skjutsade han ner mej till stan.
Satt utanför Åhléns och läste lite medans jag väntade på att mamma skulle komma in med bussen vid halv 10.
När hon kom så gick vi till resebyrån och mamma betalade utomlandsresan, 21.000:- fattigare.
Sedan så tog vi bussen ut till lysingsbadet, då kom även Agnes och höll oss sällskap.
Så det blev att man låg där i några timmar och solade, blev lite bad också, det var riktigt skönt i vattnet.
När vi tyckte att det fick vara nog tog mamma och jag linjebussen tillbaka till stan och åt kinamat och efter det hoppade jag på linjebussen hem och mamma bussen till Gamleby.

Nu sitter jag här och har ont!
Jag har bränt mej något fruktansvärt baktill på benen och det gör ont när jag sitter och ont när jag går.
Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, känns som jag sitter på en tänd grill.
Skulle nästan kunna tänka mej att använda blöja så jag slipper använda toaletten för den är långt ifrån skön att sitta på just nu och det gör till och med ont att bara dra ner och upp trosorna.
Men jag får ju skylla mej själv när jag inte använder solkräm.

Jag som så gärna vill till lysingsbadet imorgon igen men jag vet inte om det är någon bra idé.
Önskar nästan att det regnade imorgon så jag inte slösar bort en solig dag inomhus pga att jag bränt mej.
Får väl se hur det känns imorgon.

När jag kom hem idag så såg jag att Fredrik hade varit och klippt sej, duttigt.
Nu är min bubbe massa fin igen :)

Detta underbara spel ska jag roa mej med nu.
Over and out.

Inga kommentarer: