05 mars 2009

Träning.

Varje gång jag har fått för mej om att jag ska börja träna på gym, gå promenader eller göra någonting annat som har med motion att göra så har det misslyckats samma vecka som jag börjat.
Men den här gången känns det verkligen härligt såfort jag har tränat (även om jag snart bara hållt på i 2 veckor)

Jag vet exakt vad som är skillnaden den här gången.
Varenda gång när jag har börjat har jag haft som mål att gå ner i vikt och med mitt dåliga tålamod så har jag ju tröttnat efter 1 vecka om jag inte ens gått ner 1 hekto.
Men den här gången skiter jag totalt i vikten.
Jag har inte gått ner någonting sedan jag började träna och jag bryr mej inte heller.
Om jag skulle gå ner något i vikt ser jag bara det som ett plus men inte som ett måste.

Och den här gången bryr jag mej inte heller om vad jag äter, jag äter frukost och middag som vanligt.
Om alternativen står mellan att gå ner i vikt och äta nyttigt, med andra ord sådant som jag inte ens tycker om eller att stå still i vikt och äta det jag tycker är gott så är sista alternativet självklart för mej.
Godis, glass, chips och allt sådant skippar jag däremot på vardagarna men det är inget jag har lidit av.
I lördags så kändes det mest som jag åt choklad bara för att det var tillåtet och egentligen var jag inte sugen.
Något som var kul idag med träningen var att jag blev inte helt slut efter två minuter på crosstrainern som jag blivit innan, kunde ju knappt andas innan :D
Jag kämpade på tills jag nådde 5 km, sedan körde jag lite hantlar och situps, sedan blev det 5 km till på crosstrainern och avslutade med hantlar, situps och streching.
Jag har ingen aning om vad jag håller på med när det gäller teknik eller någonting men va faan svetten rinner ju iallafall sedan skiter jag i resten :D
Jag är iallafall nöjd att jag klarade 1 mil på crosstrainern med tanke på att jag knappt orkat gå 1 meter i lägenheten innan :P

Nu ska jag ta mej en välbehövlig dusch innan jag sticker iväg till netto en sväng!
Over and out.

Inga kommentarer: