22 januari 2009

Mission failed?

Nu har jag precis varit nere på stan och köpt mera svart sytråd.
Sedan har jag också varit på högö och hämtat ut gardintyget.
Shit säger jag bara, jag förstod att tyget skulle vara lite tunt men faan vad tunt det är och jag trodde det skulle vara lite stelt eller vad man ska säga men det är hur sladdrigt som helst :/
Nu vet jag inte hur jag ska göra, om jag ska skicka tillbaka det och leta efter något annat tyg eller om jag ska sy gardiner av det iallafall.
Men jag har en känsla av att om jag syr gardiner av det så kommer jag hata det mer än någonting annat bara för att det är så tunt och blir genomskinligt i minsta lilla ljus.
Och jag kan inte göra som jag hade tänkt med kappan heller att jag skulle sy så det blir lite tyg som står rakt upp ovanför gardinstången för det här lär inte stå överhuvudtaget.
Önskar jag kunde sy gardinerna, sätta upp dom och se hur det blir men blir det inte bra kan jag ju inte skicka tillbaka tyget sedan.
Hjälp, jag behöver min mamma!

Over and förtvivlad.

Inga kommentarer: