06 januari 2009

Dator.

Idag är det en slappdag, det är Fredriks fel bara för att han är ledig idag.
När han är hemma får jag aldrig något vettigt gjort.

Men ska faktiskt gå och duscha snart och sedan ska jag göra pizza.
Det var ju så gott på nyårsafton så jag har varit så sugen på att göra det igen så det får det bli idag.

I förrgår var jag trött på min dator.
Såfort jag spelade sims så starta den om sej för att den blev för varm.
Så igår bestämde jag mej för att lämna in datorn på v-data för att få ett nytt fläktsystem men när Håkan öppna burken och tog sej en titt på moderkortet så var det inte riktigt som det skulle, det hade blivit lite för varmt så lite hade smält på det.
Så istället för att byta fläktsystem så ringde jag till mamma och pappa och kollade om jag kunde få en tidig födelsedagspresent :D
Och det gick bra.

Så jag fick en ny burk med nytt moderkort, nya minnen och ny processor sedan så valde jag att behålla mitt gamla grafikkort, ljudkort, dvd-brännare, nätagg osv.

Än så länge har jag inte direkt njutit av att ha en "ny" dator då den inte funkar riktigt som den ska än.
Mitt gamla nättagg behövs också bytas ut märkte Fredrik och jag när vi kom hem och fick problem.
Så imorgon ska det bytas men efter det så äntligen :)
Ska bli kul när jag installerat alla sims-grejer och sätter igång det och slippa en dator som låter som en dammsugare.
För en gångs skull är det Fredriks dator man hör nu och inte min :P

Apropå ingenting så är utforskaren det sämsta skit som finns, tacka faan för att det finns total commander!

Over and isbit.

Inga kommentarer: