15 juli 2008

Myr-tuss.

Ingen avlivning och ingen veterinär för Myran.
Veterinären har vi inte råd med och jag tänker inte ge upp hoppet om henne än!

Jag tycker så synd om henne för hon är så hungrig :(
Nu får det vara slut på kattmat för hennes del.
Ska testa lite andra saker och se om hon får behålla det eller om hon spyr upp det med.
Igår åt hon ingen fast föda på hela dagen vilket då gjorde att hon inte spydde.
Testade att ge henne lite yoghurt både igår och idag. och det har hon inte spytt av.
Hon fick också en kalkonskiva idag, hon blev helt stirrig för att det var så gott och hon var så hungrig.
Än så länge har hon inte spytt men hon har varit på lådan iallafall, det är bra.

Var nyss på Netto och köpte lite gottit åt henne.
A-fil, leverpastej, kalkonpålägg, bacon och tonfisk.
Tonfisk är jag lite rädd för att ge henne för jag har läst att katter kan få magproblem av det och hon har ju fått tonfisk så mycket så man börjar ju undra om det är det som ställt till det från början.
Men jag vet inte, får iallafall testa att ge henne det jag köpte så får jag se hur det går.
Vet inte riktigt vad jag ska börja med för jag vill inte ge henne all blandning på en gång och inte för mycket först heller.
Ska ge henne lite kalkon till snart.
Ska köpa torsk också någon dag, det glömde jag.

Önska mej lycka till med lilla Myran, hon måste bli bra igen :(

Over and out.

4 kommentarer:

Anonym sa...

A good friend of mine har/hade problem me sin katt, testade att köpa "royal canin" och genast verkar katten må bättre, led av dålig mage osv. Try? =)

DeadSilent sa...

Dessvärre är ju det torrfoder och det äter inte Myran :)

Anonym sa...

kinkig man kan vara då =P

Anonym sa...

om katten inte äter något alls på nån dag så leder det till att katten kan få fel på njurar eller om det var lever... så förösk att få i henne mat, det är jätte viktigt.
Sedan kan man åka till veterinären i gamleby för där berhöver man inte betala direkt... taskigt att katten ska behöva må dåligt för att pengar ej finns...