08 maj 2008

Honungsmelon.

Det var inte alls lika gott som jag minns det, utan den åkte ner i papperskorgen ^^
Får ta mej en banan istället.

Blev ingen köttfärssås igår utan våfflor istället :D
Åt två stycken sedan fick det bli att äta mackor istället.

Idag har jag funderingar på att ta tag i balkongen.
Det är ju inte det fräschaste stället jag kan tänka mej just nu.
Jag har inte dammsugit där ute på 1 år tror jag, så längs väggarna är det tjockt med damm.
Mattan innehåller rätt mycket kattsand mm.
Men det är ju ingenting om man jämför med väggarna.
Träväggen blir gulare och gulare ju längre upp man kollar.
Jämför man med balkongmöblerna så är det bra längesedan väggarna var vita ^^
Och betongväggen eller vad det ska föreställa ser man helt klart och tydligt att det runnit gult ner för hela den.
Vad jag pratar om här är nikotin.
Dom inglasade dörrarna är inte heller så fräscha.
Men jag ska ta tag i allt, förutom träväggen som jag inte kan göra så mycket åt utan färg.
Inte vad jag vet iallafall.
Så jag ska börja med att dammsuga golv + matta, slänga mattan i tvätten, torka golv, ge mej på betongväggen och se om jag kan göra någon skillnad, putsa glasdörrarna och torka av balkongmöblerna.

Jag måste verkligen hitta en lösning så vi kan ha glasdörrarna öppna.
Speciellt när vi röker.
Problemet är att Kitty är som en raket såfort man öppnar en av dörrarna, hoppar upp på räcket och går över till grannens balkong och där vill inte jag ha henne.
Jag vet inte hur man ska göra, bygga upp med nät så man skärmar av våra balkonger eller ja jag vet inte.
Det tål att tänkas på.

Nu ska jag byta sängkläder innan jag tar tag i balkongen.
Önska mej lycka till ^^

Over and out.

Inga kommentarer: