16 juli 2009

Hemma i Småland igen.

I måndags kom jag hem från mormor och morfar.
När vi åkte iväg så var det inte mycket kvar i huset längre, i princip bara madrasserna vi sovit på.
Alla möbler fick vi på plats i lägenheten, lampor, tavlor och blommor sattes upp.
Det enda som saknades var gardiner.

Fick med mej lite hem också som jag fick av mormor för annars skulle det ändå slängas.
Bl.a. en hallmatta, nya kökshanddukar, tallrikar, glas m.m

När pappa och jag åkte ut till morfars "gåsgäng" i Munkarp för att lasta av
lite överblivna möbler från huset en dag så dök den här söta kattungen upp!
Och en annan som var helt orange.
Såååå söta!

En annan dag var mamma och jag nere och matade änderna.
Det dök även upp en gås mitt i allt som verkade helt felplacerad.

Vi var ute vid City Gross några gånger också och jag hittade 3 böcker som jag köpte.
Än så länge har jag läst ut dom två sistnämnda böckerna.
Det var såna böcker som tog slut alldeles för fort för att man inte kunde lägga ifrån sej dom.

I tisdags fyllde Agnes 20 år! Hipp hipp hurra ännu en gång :)
Jag var hos henne en sväng och hon fick lite paket av mej.
Och på lördag blir man bjuden på smörgåstårta, jag har redan börjat dregla.

Fredrik har semester den här veckan så då blir det självklart massa Bones, vilket det blev igår.
Och det har även blivit det idag, nu har vi bara 3 avsnitt kvar och efter det får vi vänta tills september då en ny säsong börjar.

Idag har jag frostat av frysen, jag har bott med Fredrik i ca 3 år och jag har aldrig gjort det innan och översta facket/lådan har aldrig gått att dra ut så länge jag har bott här.
Men nu jävlar går det!
Jag är rädd för att jag ska glömma bort att jag inte längre behöver ta i när jag ska dra ut mittersta lådan så jag kanske kommer dra till ordentligt som alltid annars och då kommer lådan flyga åt helvete :D

Nu funderar jag på att spela lite sims kanske, Fredrik är nere på Club 9 och kollar på speedway, verkligen ovanligt :P

Over and out.

Inga kommentarer: