15 januari 2009

Gardiner.

Gardintyg är verkligen inte lätt att hitta.
Färdiga gardiner är omöjliga att hitta om man inte vill ha panellängder för det känns som det är det enda som finns nu mer.
Och om man nu hittar vanliga längder så finns det sällan kappa och omtag till.

Anledningen till att jag tjatar om gardintyg är för att jag håller på att spy såfort jag ser våra gardiner i vardagsrumsfönstret.
Jag är så trött på dom så det är inte klokt.
A. Tyget på längderna passar inte som gardintyg för det är för tungt och väckar sej inte fint alls.
B. Kappan är för kort så det blir jätte lite väck.
C. Jag behöver fler gardinstänger så jag kan ha så kappan går över längderna.
D. Jag tror jag brutit nacken inatt.

Jag har iallafall lyckats hitta gardintyg som jag fastnat för.
Billigt och bra är det också, rea är bra grejer.
Jag ska beställa 10 meter för 199:-
Hade det inte varit rea på det hade det kostat 499:-
Det tyget får duga iallafall, det är grönt och det är huvudsaken.
Helst av allt skulle jag vilja ha längderna i det gröna tyget och sedan kappan och omtagen i svart tyg men det får bli längre fram att beställa svart tyg.
Så länge blir det längder, kappa och omtag i samma tyg.
Ska göra en liten kappa till balkongdörren också.
Tyget:
Nu är det beställt iallafall.
Over and out.

Inga kommentarer: