12 januari 2009

En brödebagare här bor i staden..

Idag har det varit liiiite fart i mej iallafall.
Med en gång när jag vaknade, efter den vanliga morgonciggen, så ställde jag mej och diskade.
Efter det började jag baka sörgårdslimpa, medans degen jäste strök och vikte jag tvätt och efter det gjorde jag en till deg som nu jäser medans den första är i ugnen.
Receptet på sörgårdslimpa finns inte på internet, det är konstigt tycker jag.

Nu är jag hungrig så jag längtar tills första limpan är färdig så jag kan äta nybakat bröd till frukost.

Igår slängde Fredrik och jag det gamla vardagsrumsbordet och en stol som bara stod och inte gjorde någon nytta.
Det var på tiden att vi fick bort det skitet iallafall.

Klockan är bara 13, vad skönt, fast ändå inte, vet inte vad jag ska hitta på när brödet är färdigt.
Men det blir väl frukost och sedan kolla om det finns någon film eller något avsnitt av någon serie att titta på.

Over and brödbak.

Inga kommentarer: